Kategori: Stil & mode

Rützou og canon til fordel for røde kors

Rützou og canon til fordel for røde kors 

Rützou og Canon har i samarbejde præsenteret en helt ny og unik minikollektion til fordel for Røde Kors ...

Canon står bag lanceringen af en ny minikollektion skabt af designeren Susanne Rützou. Kollektionen er et led i projektet We Speak Image, som Canon iværksatte tidligere på året. Idéen var, at borgere i 17 forskellige lande, heriblandt Danmark, blev opfordret til at tage billeder, som udtrykker den nationale tidsånd i de enkelte lande. Billederne er hen over sommeren blevet oploadet på Canons hjemmeside, og for hvert billede har Canon doneret 0,50€ til Røde Kors.

Gennem de seneste par år har Canon været hovedsponsor for de store modeuger i London, Milano og Paris, og We Speak Image-projektet tager dette parløb en tak videre. For hvert af de 17 lande har en toneangivende designer takket ja til Canons tilbud om at designe en unik national kollektion baseret på de bedste billeder fra fotokonkurrencen. Rundt om i Europa er prominente modeskabere som engelske Matthew Williamson og italienske Elio Fiorucci gået ind i projektet, og herhjemme har den prisbelønnede designer Susanne Rützou skabt det danske bidrag.

”Det har været en spændende udfordring at arbejde interaktivt og samtidig få mulighed for at lege med at indfange essensen af den nationale ånd. Fotografiet har altid haft en central placering i min arbejdsproces, og We Speak Image er en stimulerende måde for mig at støtte et velgørende formål," siger Susanne Rützou, som har skabt tøjet med inspiration fra de udvalgte billeder og ved hjælp af Canons avancerede teknologi.

De bedste danske billeder har dannet ramme for Susanne Rützous nationale kollektion, der består af temaer, som alle har rod i den danske natur og kultur. Tøjet er inspireret af så forskellige Danmarksbilleder som bølgende kornmarker og det ikke længere eksisterende ungdomshus på Jagtvej i København. Kollektionen består af ni stykker tøj, hvoraf en udvalgt style vil kunne købes i ca. 100 butikker landet over samt i en række europæiske lande. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Røde Kors.

”Hos Dansk Røde Kors er vi utroligt glade for det samarbejde, vi har med Canon, som nu har stået på i flere år. Det er altid glædeligt, når kulturelle aktiviteter kan gå hånd i hånd med humanitært arbejde,” udtaler konstitueret generalsekretær Preben Søegaard Hansen fra Dansk Røde Kors.

We Speak Image understreger endnu engang Canons satsning på modeverdenen, der udspringer af det faktum, at mode og fotografi hænger uløseligt sammen. "Canons avancerede teknologi bliver mere end nogensinde brugt af både upcoming og etablerede designere som en del af den kreative proces. Den giver dem mulighed for at udtrykke sig kunstnerisk på en ny måde, og de kan derigennem skabe nye, store modeoplevelser. Men det, der gør We Speak Image helt specielt, er, at vi endnu en gang kan rejse penge til Røde Kors og deres vigtige og værdifulde arbejde i Europa." fortæller Else-Marie Westh, kommunikationsdirektør i Canon Danmark.

Est. 1995 Benedikte Utzon Wardrobe
Stil & mode
Est. 1995 Benedikte Utzon Wardrobe 

Benedikte Utzon bød naturligvis på masser af skind i sin SS2014 kollektion - i de smukkeste farver afstemt til sommersæsonen ...

Læs mere
Hilfiger bød på morgenmad
Stil & mode
Hilfiger bød på morgenmad 

Gæsterne talte både indkøbere, dansk og international presse samt kendte navne. Se de skønne billeder ...

Læs mere
MI-NO-RO
Stil & mode
MI-NO-RO 

MI-NO-RO. Debutant på modeugen med en fin kollektion vist på catwalken af både kendte og ukendte kvinder, som alle har det tilfælles, at de ikke er modeller til daglig ...

Læs mere
Vanessa Bruno åbner butik i København
Stil & mode
Vanessa Bruno åbner butik i København 

Vanessa Bruno havde en helt speciel anledning til at være i København i forbindelse med modeugen ...

Læs mere
Dansk smykkedesign får eget univers under modeugen
Stil & mode
Dansk smykkedesign får eget univers under modeugen 

The Jewellery Room er navnet på et eksklusivt showroom, der samler cremen af dansk smykkedesign under ét tag ...

Læs mere
Emma Leth nyt ansigt for Odd Molly
Stil & mode
Emma Leth nyt ansigt for Odd Molly 

Det er med den danske model og blogger Emma Leth som ansigt, når Odd Molly til efteråret offentliggør deres AW13 kampagne. Kampagnen er en del af en ny strategi, der bringer Odd Molly i en ny retning i forhold til look og design.

Læs mere
Ray-Ban Ice-pop
Stil & mode
Ray-Ban Ice-pop  

Med den nye kollektion "Ray-Ban Ice-pop" giver Ray-Ban den ikoniske Wayfarer et forfriskende nyt pift ...

Læs mere
Mulberry nyheder
Stil & mode
Mulberry nyheder 

Det er som altid en fryd at smugkigge på Mulberrys nyheder og drømme om en af de mest ultimative tasker der findes ...

Læs mere
Stil & mode
Rützou sommerkjoler 

Sommer er lig med en masse festlige lejligheder, hvor man kan ha´ brug for den helt rigtige kjole. Her er 12 bud fra Rützou ...

Læs mere
Frames of Life
Stil & mode
Frames of Life 

Giorgio Armanis kampagne "Frames of Life" blev første gang lanceret i 2010 – men er nu tilbage i en ny fed udgave ...

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
Shopping
^