Kategori: Stil & mode

Rützou og canon til fordel for røde kors

Rützou og canon til fordel for røde kors 

Rützou og Canon har i samarbejde præsenteret en helt ny og unik minikollektion til fordel for Røde Kors ...

Canon står bag lanceringen af en ny minikollektion skabt af designeren Susanne Rützou. Kollektionen er et led i projektet We Speak Image, som Canon iværksatte tidligere på året. Idéen var, at borgere i 17 forskellige lande, heriblandt Danmark, blev opfordret til at tage billeder, som udtrykker den nationale tidsånd i de enkelte lande. Billederne er hen over sommeren blevet oploadet på Canons hjemmeside, og for hvert billede har Canon doneret 0,50€ til Røde Kors.

Gennem de seneste par år har Canon været hovedsponsor for de store modeuger i London, Milano og Paris, og We Speak Image-projektet tager dette parløb en tak videre. For hvert af de 17 lande har en toneangivende designer takket ja til Canons tilbud om at designe en unik national kollektion baseret på de bedste billeder fra fotokonkurrencen. Rundt om i Europa er prominente modeskabere som engelske Matthew Williamson og italienske Elio Fiorucci gået ind i projektet, og herhjemme har den prisbelønnede designer Susanne Rützou skabt det danske bidrag.

”Det har været en spændende udfordring at arbejde interaktivt og samtidig få mulighed for at lege med at indfange essensen af den nationale ånd. Fotografiet har altid haft en central placering i min arbejdsproces, og We Speak Image er en stimulerende måde for mig at støtte et velgørende formål," siger Susanne Rützou, som har skabt tøjet med inspiration fra de udvalgte billeder og ved hjælp af Canons avancerede teknologi.

De bedste danske billeder har dannet ramme for Susanne Rützous nationale kollektion, der består af temaer, som alle har rod i den danske natur og kultur. Tøjet er inspireret af så forskellige Danmarksbilleder som bølgende kornmarker og det ikke længere eksisterende ungdomshus på Jagtvej i København. Kollektionen består af ni stykker tøj, hvoraf en udvalgt style vil kunne købes i ca. 100 butikker landet over samt i en række europæiske lande. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Røde Kors.

”Hos Dansk Røde Kors er vi utroligt glade for det samarbejde, vi har med Canon, som nu har stået på i flere år. Det er altid glædeligt, når kulturelle aktiviteter kan gå hånd i hånd med humanitært arbejde,” udtaler konstitueret generalsekretær Preben Søegaard Hansen fra Dansk Røde Kors.

We Speak Image understreger endnu engang Canons satsning på modeverdenen, der udspringer af det faktum, at mode og fotografi hænger uløseligt sammen. "Canons avancerede teknologi bliver mere end nogensinde brugt af både upcoming og etablerede designere som en del af den kreative proces. Den giver dem mulighed for at udtrykke sig kunstnerisk på en ny måde, og de kan derigennem skabe nye, store modeoplevelser. Men det, der gør We Speak Image helt specielt, er, at vi endnu en gang kan rejse penge til Røde Kors og deres vigtige og værdifulde arbejde i Europa." fortæller Else-Marie Westh, kommunikationsdirektør i Canon Danmark.

Efterår/ vinter 2006 fra sand
Stil & mode
Efterår/ vinter 2006 fra sand 

Forkæl dig selv med krystalklar vodka og beluga caviar på den transibiriske jernbane ...

Læs mere
Mondænt med masser af mening fra aymara
Stil & mode
Mondænt med masser af mening fra aymara 

Aymara er en ny dansk design-duo med fokus på eksklusiv strik fremstillet af naturens fineste uld ...

Læs mere
Victor & rolf
Stil & mode
Victor & rolf 

Hvis tøjbudgettet ikke er til den store Haute Couture garderobe, så glæd dig til november hvor

den hollandske designer duoen bliver efterårets gæstedesigner for H&M...

Læs mere
Nyt efterårslook fra inwear
Stil & mode
Nyt efterårslook fra inwear  

InWear gør sig endnu engang bemærket med en kollektion, hvor der er kælet for hver detalje ...

Læs mere
Tag en tur ned ad carnaby street med part two
Stil & mode
Tag en tur ned ad carnaby street med part two 

Part Two´s efterårskollektion er som at gå en tur ned ad Carnaby Street i starten af 70erne ...

Læs mere
Nye tider for kendte smykker
Stil & mode
Nye tider for kendte smykker 

Siden Flora Danica blev grundlagt i 1953 har smykker formet som persille, vinblade og troldhassel været kendt og elsket i hele verden. De seneste fem år har der dog været stille omkring firmaet ...

Læs mere
Henriette steffensen tager os med på vej
Stil & mode
Henriette steffensen tager os med på vej 

Henriette Steffensens efterårs- og vinterkollektion 2006 er skabt med bevægelse som grundelement og tager os med på vej ...

Læs mere
Berømtheder er nutidens designere
Stil & mode
Berømtheder er nutidens designere 

Et Hollywood-navn skal nu forbindes med en tøjlinie, parfumer, smykker, undertøj og sko eller helst det hele på én gang ...

Læs mere
Mulberry
Stil & mode
Mulberry 

Med sine kun 34 år er Mulberry et ungt modehus, som indtil for et par år siden havde et klassisk image, med produkter der signalerede charmerende engelsk landstil. Det har modehuset fået lavet om på ...

Læs mere
Adax byder på arkitektoniske linier
Stil & mode
Adax byder på arkitektoniske linier 

Fra en sommer fyldt med overdådighed og vovede detaljer går efterårets mode over til et renere og mere stringent look...

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
Shopping
^