Kategori: Stil & mode

Rützou og canon til fordel for røde kors

Rützou og canon til fordel for røde kors 

Rützou og Canon har i samarbejde præsenteret en helt ny og unik minikollektion til fordel for Røde Kors ...

Canon står bag lanceringen af en ny minikollektion skabt af designeren Susanne Rützou. Kollektionen er et led i projektet We Speak Image, som Canon iværksatte tidligere på året. Idéen var, at borgere i 17 forskellige lande, heriblandt Danmark, blev opfordret til at tage billeder, som udtrykker den nationale tidsånd i de enkelte lande. Billederne er hen over sommeren blevet oploadet på Canons hjemmeside, og for hvert billede har Canon doneret 0,50€ til Røde Kors.

Gennem de seneste par år har Canon været hovedsponsor for de store modeuger i London, Milano og Paris, og We Speak Image-projektet tager dette parløb en tak videre. For hvert af de 17 lande har en toneangivende designer takket ja til Canons tilbud om at designe en unik national kollektion baseret på de bedste billeder fra fotokonkurrencen. Rundt om i Europa er prominente modeskabere som engelske Matthew Williamson og italienske Elio Fiorucci gået ind i projektet, og herhjemme har den prisbelønnede designer Susanne Rützou skabt det danske bidrag.

”Det har været en spændende udfordring at arbejde interaktivt og samtidig få mulighed for at lege med at indfange essensen af den nationale ånd. Fotografiet har altid haft en central placering i min arbejdsproces, og We Speak Image er en stimulerende måde for mig at støtte et velgørende formål," siger Susanne Rützou, som har skabt tøjet med inspiration fra de udvalgte billeder og ved hjælp af Canons avancerede teknologi.

De bedste danske billeder har dannet ramme for Susanne Rützous nationale kollektion, der består af temaer, som alle har rod i den danske natur og kultur. Tøjet er inspireret af så forskellige Danmarksbilleder som bølgende kornmarker og det ikke længere eksisterende ungdomshus på Jagtvej i København. Kollektionen består af ni stykker tøj, hvoraf en udvalgt style vil kunne købes i ca. 100 butikker landet over samt i en række europæiske lande. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Røde Kors.

”Hos Dansk Røde Kors er vi utroligt glade for det samarbejde, vi har med Canon, som nu har stået på i flere år. Det er altid glædeligt, når kulturelle aktiviteter kan gå hånd i hånd med humanitært arbejde,” udtaler konstitueret generalsekretær Preben Søegaard Hansen fra Dansk Røde Kors.

We Speak Image understreger endnu engang Canons satsning på modeverdenen, der udspringer af det faktum, at mode og fotografi hænger uløseligt sammen. "Canons avancerede teknologi bliver mere end nogensinde brugt af både upcoming og etablerede designere som en del af den kreative proces. Den giver dem mulighed for at udtrykke sig kunstnerisk på en ny måde, og de kan derigennem skabe nye, store modeoplevelser. Men det, der gør We Speak Image helt specielt, er, at vi endnu en gang kan rejse penge til Røde Kors og deres vigtige og værdifulde arbejde i Europa." fortæller Else-Marie Westh, kommunikationsdirektør i Canon Danmark.

Modeugen er i gang
Stil & mode
Modeugen er i gang  

Så er modeugen, den 29. udgave af Copenhagen International Fashion Fair, skudt i gang...

Læs mere
Adax lancerer efterårs design med kant
Stil & mode
Adax lancerer efterårs design med kant 

Adax lancerer dette efterår en kollektion, der twister tidens rå tendenser med den tidløse enkelhed...

Læs mere
Kvinder falder for kind
Stil & mode
Kvinder falder for kind 

På under et halvt år har Mette Kind markeret sig flot på den danske modescene med sit nye kvalitetsmærke KIND. Hendes tasker, sko og accessories forhandles nu bredt herhjemme - og snart også i resten af Skandinavien ...

Læs mere
Aymara
Stil & mode
Aymara 

- er en ny dansk design-duo med fokus på eksklusiv strik fremstillet af naturens fineste uld. Aymara fremstiller i Bolivia af lamauld ud fra en ambition om at skabe tidløst luksusdesign fremstillet i pagt med naturen og den bolivianske befolkning..

Læs mere
Robert cavalli for h&m
Stil & mode
Robert cavalli for h&m 

H&M åbner atter dørene til en exclusiv designer - nemlig den italienske Roberto Cavalli som vil kreere en "one-off" kollektion til kvinder og mænd for H&M, tilgængelig i november 2007 ...

Læs mere
Smykker med peter plys og mickey mouse
Stil & mode
Smykker med peter plys og mickey mouse  

Slip fantasien løs og design dit eget Chamilia-armbånd med søde Disney-figurer, feminine farvede sten i Murano-glas og andre flotte beads...

Læs mere
Filippa k sommer 2007
Stil & mode
Filippa k sommer 2007  

Klassisk minimalisme med en moderne kant, er kernen i enhver Filippa K kollektion. Mærket har en afslappet holdning til mode, hvor enkeltheden er i fokus. Unødvendige detaljer og pynt ses aldrig ...

Læs mere
Trine skoller har overtaget stella nova
Stil & mode
Trine skoller har overtaget stella nova 

Efter et mangeårigt godt partnerskab mellem Trine Skoller og Kamilla Byriel, hvor virksomheden er ekspanderet kraftigt, har de besluttet, at tiden er inde til at gå hver sin vej ...

Læs mere
Den usynlige trusse
Stil & mode
Den usynlige trusse 

Sommerens absolutte must.Hunkemöller lancerer en helt ny trusse, der revolutionerer ’de sømløse trussers’ marked ...

Læs mere
H&m går i vandet med kylie
Stil & mode
H&m går i vandet med kylie 

Kylie har været den store inspirationskilde til H&M´s badetøjskollektion sommer 2007, og lægger ligeledes ansigt til kampagnen ...

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
Shopping
^