Kategori: Stil & mode

Rützou og canon til fordel for røde kors

Rützou og canon til fordel for røde kors 

Rützou og Canon har i samarbejde præsenteret en helt ny og unik minikollektion til fordel for Røde Kors ...

Canon står bag lanceringen af en ny minikollektion skabt af designeren Susanne Rützou. Kollektionen er et led i projektet We Speak Image, som Canon iværksatte tidligere på året. Idéen var, at borgere i 17 forskellige lande, heriblandt Danmark, blev opfordret til at tage billeder, som udtrykker den nationale tidsånd i de enkelte lande. Billederne er hen over sommeren blevet oploadet på Canons hjemmeside, og for hvert billede har Canon doneret 0,50€ til Røde Kors.

Gennem de seneste par år har Canon været hovedsponsor for de store modeuger i London, Milano og Paris, og We Speak Image-projektet tager dette parløb en tak videre. For hvert af de 17 lande har en toneangivende designer takket ja til Canons tilbud om at designe en unik national kollektion baseret på de bedste billeder fra fotokonkurrencen. Rundt om i Europa er prominente modeskabere som engelske Matthew Williamson og italienske Elio Fiorucci gået ind i projektet, og herhjemme har den prisbelønnede designer Susanne Rützou skabt det danske bidrag.

”Det har været en spændende udfordring at arbejde interaktivt og samtidig få mulighed for at lege med at indfange essensen af den nationale ånd. Fotografiet har altid haft en central placering i min arbejdsproces, og We Speak Image er en stimulerende måde for mig at støtte et velgørende formål," siger Susanne Rützou, som har skabt tøjet med inspiration fra de udvalgte billeder og ved hjælp af Canons avancerede teknologi.

De bedste danske billeder har dannet ramme for Susanne Rützous nationale kollektion, der består af temaer, som alle har rod i den danske natur og kultur. Tøjet er inspireret af så forskellige Danmarksbilleder som bølgende kornmarker og det ikke længere eksisterende ungdomshus på Jagtvej i København. Kollektionen består af ni stykker tøj, hvoraf en udvalgt style vil kunne købes i ca. 100 butikker landet over samt i en række europæiske lande. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Røde Kors.

”Hos Dansk Røde Kors er vi utroligt glade for det samarbejde, vi har med Canon, som nu har stået på i flere år. Det er altid glædeligt, når kulturelle aktiviteter kan gå hånd i hånd med humanitært arbejde,” udtaler konstitueret generalsekretær Preben Søegaard Hansen fra Dansk Røde Kors.

We Speak Image understreger endnu engang Canons satsning på modeverdenen, der udspringer af det faktum, at mode og fotografi hænger uløseligt sammen. "Canons avancerede teknologi bliver mere end nogensinde brugt af både upcoming og etablerede designere som en del af den kreative proces. Den giver dem mulighed for at udtrykke sig kunstnerisk på en ny måde, og de kan derigennem skabe nye, store modeoplevelser. Men det, der gør We Speak Image helt specielt, er, at vi endnu en gang kan rejse penge til Røde Kors og deres vigtige og værdifulde arbejde i Europa." fortæller Else-Marie Westh, kommunikationsdirektør i Canon Danmark.

Copenhagen fashion week 2011
Stil & mode
Copenhagen fashion week 2011 

Så er Copenhagen Fashion Week skudt i gang og i år præsenterer modeugen både spændende, nye kollektioner fra mange af de store, veletablerede modehuse, men også fra en lang række nye, unge talenter …

Læs mere
Mode på budget
Stil & mode
Mode på budget 

Sommeren 2011 er fuld af skøn og lækker mode, som ikke koster en formue. Her har du gode sommerfund med et ungt og frisk tvist ...

Læs mere
Oilily
Stil & mode
Oilily 

Oilily er mestre når det kommer til unikke designs. Du få lige et hurtig kig på nogle af taskerne fra deres efterårskollektion til både store og små ...

Læs mere
Spanx
Stil & mode
Spanx 

Spanx er simpelthen vor tids korsæt, forskellen er bare, at modellerne er vidunderlige at ha´ på ! Maven holdes flad og kjolen falder flot ...

Læs mere
Hilfiger samarbejder med renee zellweger
Stil & mode
Hilfiger samarbejder med renee zellweger 

Tommy Hilfiger fortsætter sit velgørende arbejde for Breast Health International, med et nyt limited edition taskedesign og den Oscar-vindende skuespillerinde Renee Zellweger som ambassadør ...

Læs mere
Triumph essence - the luxury collection
Stil & mode
Triumph essence - the luxury collection 

Triumph lancerer dette efterår en helt ny lingerikollektion der ikke alene har Helena Christensen som både ambassadør og kampagneansigt, men er indbegrebet af udsøgt pasform og komfort, godt håndværk og eksklusiv stil ...

Læs mere
Rosemunde fall 2011
Stil & mode
Rosemunde fall 2011 

Rosemunde har skabt en smuk, feminin og forførende basic kollektion med nye og overraskende detaljer ...

Læs mere
Med PIP er det altid sommer
Stil & mode
Med PIP er det altid sommer 

Denne sæson har det eksklusive hollandske taskemærke PIP været en tur i Asien for at hente inspiration ...

Læs mere
Lækre flip flops fra emu australia
Stil & mode
Lækre flip flops fra emu australia 

I august kommer de lækre lækre flip-flops fra Emu Australia i premium quality sheepskin ...

Læs mere
Den kurvede og feminine ledsager
Stil & mode
Den kurvede og feminine ledsager 

Audrey Hepburn, Brigitte Bardot og Grace Kelly – 1950’ernes stil-ikoner symboliserer skønhed, kærlighed til livet og kvindelige kurver.

Læs mere
PinterestFacebookTwitterRSSInstagram
Nyhedsbrev
Tilmelding til KvindeGuidens nyhedsbrev
Nye Bøger
Shopping
^